En dag närmare helgen..

Ja här är vi positiva!
Det är ju precis så det är också, när måndagen är överstökad känns allt mycket lättare och helt plötsligt är det fredag igen. En måndagstanke som slog mig idag var varför man alltid letar fram allt negativt i allting. Det är alltid svårt att se det positiva i någonting och vara glad för någon annans skull, eller? Det känns iallafall som folk tänker så. I det mesta som de skriver tidningarna står det oftast bara det dåliga med allting, det är reportage om människor som råkat ut för någonting hemskt, det står om saker som företag och skolor gjort fel. T.ex hur dåliga betyg eleverna har i svenska på en skolan. Det står nästan aldrig om några bra saker, som att skolan har bland de bästa betygen i sverige inom gymnastik, utan det är bara misslyckanden som det handlar om. Det måste vara för att det är mycket roligare att läsa om misslyckanden, det finns så mycket mer att prata om då. För det är väl så att skitsnack är mycket roligare att prata om, än att sitta och berätta om massa bra saker. t.ex att Lotta kommer få flytta upp ett lag i handbollen för att hon är så duktig. För hon är ju duktig, man kan ju inte vara glad för någon annans skull. Det är väl förbjudet att vara stolt över något man gjort här i Sverige eller? Jag har kanske bara uppfattat det hela helt fel?
Ojojoj vad jag överreagerar, men det är faktiskt helt sjukt!

                           
Om jag hade varit Italenare kunde jag har varit stolt över den här, men nu är jag ju svensk så.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack ska du ha :D

2010-01-18 @ 20:33:55
URL: http://ericala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0